Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Az ezerarcú Skócia, kalandozás a Felföldön

2015. február 13. 09:36 - rezsöatya

Szabadnapos felfedezéseim... képriport

01.jpg

Mint korábbi posztomban írtam, szabadnapjaimon jártam a környéket (+/- 200 km), kirándultam, felfedeztem, s megörökítettem Skócia szépségeit. Láttam a loch-ness-i szörnyet (igaz, csak bronz szobor formájában), hegyeket, tavakat, vízeséseket, a norvég fjordokhoz hasonlító tengeröblöket, melyek partját rododendron bokrok és pálmafák díszítették, mindezt az 57-ik szélességi fokon, Göteborggal, Tallinnal egyvonalban. 

Highland időjárása szeszélyes. Reggel még esik, aztán kisüt a nap, majd a délutáni havazás után újra napsütés... ilyenkor mindenki örül...! Emberek, állatok egyaránt! (íme, a képi véleményem erről! :-) )

summer.jpg

 

Skócia ezer arca:

02.JPG

03.JPG

04.jpg

055.jpg

Kőházak...

12.jpg

11.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.JPG

...kőhidak...

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

...kővárak...

17.jpg

19.jpg

20.jpg

06.jpg

21.jpg

...és kövek, csak úgy...

37.jpg

35.jpg

34.JPG

33.JPG

32.JPG

36.jpg

31.jpg

...tengeröblök...

30.jpg

23.jpg

22.jpg

29.jpg

24.jpg

...Plockton, a kis halászfalu...

25.JPG

28.jpg

26.jpg

...ahová egy esküvőre voltam hivatalos:

dscn4017.jpg

 

 

íme egy tipikus északi táj... :-))))

27.jpg

...és vizek, vizek mindenütt... folyók, hegyi patakok, vízesések...

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

...és persze a loch nessi szörny:

52.jpg

41_loch_ness.jpg

Amúgy Loch Ness nagyon békés:

53.jpg

Skócia zord, de szép arcával zárom a kirándulást:

49.jpg

48.jpg

50.jpg

51.JPG

 

 

És a végére egy klasszikus: :-)

scottish_summer.JPG

 

 

 

48 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hataronkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr867166869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.13. 16:32:36

Ma koran keltem, benezek a blogra, es a szemem is kaprazik. Ki gondolta volna hogy Skocia ennyire eszmeletlenul szep? Na es kell ehhez egy olyan ember aki keresi a szepet, esztetikusat. Szuper osszeallitas, a kepek, a humor, a zene! :)

Csak azt sajnalom hogy a ferjem koran reggel elutazott, nem tudom most rogton vele megosztani ezeket a kepeket. Apai agon a felmenoi Skociabol vandoroltak be Kanadaba... (Amugy meg valszeg banatomban elojovok egy havas/sielos poszttal mert utazott el a ferj - az ilyet most kell megirni, nem nyaron riogatni a nepet hoval.)

2015.02.13. 16:34:43

@cougarcat: mert utazott el = mert ezert utazott el

Azon a viragos bokrokkal szegelyezett tavas kepen, mintha rhododendronok lennenek. Oshonos noveny az ott? Nalunk is van rhododendron mindenfele, bar nem oshonos itt - a talaj itt is savanyu mint ha jol tudom Skociaban (az erikakbol gondolom).

2015.02.13. 16:41:32

Atyam, nem kell tapasztalatbol szolni, de...... igaz az hogy a kilt alatt nincs alsonadrag? :))) Nevezz perverznek de en akarhanyszor latok kiltes ferfiakat nekem rogton ez a dilemma jut eszembe! :))

Cuki az a keriteses kohaz, a kis kerttel elotte. Engem mindig is feldobott, hogy ilyen helyeken kepzeltem el magam, meg akkor is amikor kozel se volt ilyesmihez lehetosegem. (A gazdag fantaziavilag nagy ajandek tud lenni.)

Legkedvencebb kepem a birkas....

Remelem meg megosztod velunk a kepeidet a jovoben es most en is ugy erzem, inspiralodtam!

rezsöatya 2015.02.13. 17:34:57

@cougarcat: hat akkor tudd meg az igazat! :DDDDDDD

youtu.be/LYzyyGTLsLk

2015.02.13. 18:10:04

@rezsöatya: :)))

Akkor igaz a legenda! :)) Hat ezek igazi braveheart-ok! :) Igy mar ertheto a nehez gyapjuszovet, melyet nem libbent fel a legkisebb szello...

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.13. 18:22:13

nagyon szép!!

és az Installing Scottish Summer a legjobb persze :D:D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 18:37:38

@DavidT: A röhej az, hogy tökéletesen fedi a valóságot. :-))
Persze neked ilyesmitől nem kell szenvedned Indiában! :-P
Gondolom vannak időszakok, amikor majdnem rátok rohad a gatya! Isteni érzés lehet.
Engem már megesz az avas fene , hogy igazi tavaszt lássak. itt nincs! Szeptembertől május végéig ősz van, borult, szeles, hűvös, nyirkos, szomorúdisznószar az egész. Wááá......
Ma meg front, reggel óta szétszakadt a fejem...

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.13. 18:54:55

@NagyságosSodalisO [eng]: :D

szeptember-októberben azt hittem megdöglök ... a 35 fok nekem nagyon sok volt

de viszonylag hozzászoktam, ugyhogy a már nekem régen kellemes 15-20 fokban is már úgy fázom mint az indiaiak :D

reméljük elmúlik a front gyorsan!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 19:02:02

@cougarcat: a válasz >.."Elítélte a régimódi szoknyaviseletet egy szervezet, amely a skót hagyományok fenntartásáért harcol - írja a Telegraph. A Tartans Authority vezetője, Brian Wilton elmondta, hogy a szoknyásoknak fel kéne ismerniük, hogy alsógatyát kéne hordani az ország nemzeti viselete alatt. "Az elgondolást, hogy nem vagy igazi skót, ha nem vagy pucér a szoknyád alatt, ki kéne dobni a szemetesbe, ahogy azt is, hogy nem vagy igazi skót, ha nem sózod meg a kásádat. Az embereket nem kéne belekényszeríteni, hogy ilyen képtelenségekben higgyenek. Csak azért, mert az ősök nem hordtak semmit azokban az időkben, mielőtt feltalálták volna az alsónadrágot, nem jelenti azt, hogy nekünk a 21. században sem kéne viselnünk semmit" - mondta. Az ügyben olyan hatalmasság is megszólalt, mint David Coulthard egykori Forma 1-es pilóta. "A szoknyák a múltunk részei, akárcsak a szokás, hogy nem viselünk alatt semmit. Én büszke vagyok, hogy igaz skót vagyok. Ez egy olyan tradíció, amit békén kéne hagyni. Kisgyerek korom óta viselek néha szoknyát, és a jövőben is úgy fogom hordani, ahogy ez az idők során divatossá vált. Semmi gyerekes nincs ebben" - nyilatkozta büszkén...."

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 19:05:53

@DavidT: ahh a 35 fokban én is döglődni szoktam, de azért ami itt van az is túlzás...hogy pl. 16 fokban jönnek a vendégek és mondják, hogy milyen rohadt hideg van...ok....3 nap múlva felszökik 22 fokra, erre ők::: IZZADNAK? folyik a homlokukon a víz, hajvágás előtt szabályosan fel kell őket szárítani, törölgetni a fejüket, meg hajszárítózni, mert a nyirkos, vizes fejükön nem tudom tolni a hajvágógépet...csak pattog meg ugrál.....megszoktam őrülni tőlük....mit csinálnának 35 fokban...de tovább megyek...nem bírják a meleget , döglenek, izzadnak, bűzlenek halomra..és ....elmennek Portugáliába meg Spanyolba nyaralni!!!!! Minek ???? ott nem izzadnak ? Vagy meg akarnak halni??? idióták.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 19:25:02

@DavidT: persze! :-)
Ma olvastam valahol, hogy Anglia nem Európa! :-DDD Mert Anglia egy "SZIGET"!! HAha!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.13. 19:26:52

@NagyságosSodalisO [eng]: ezt nem hallottad még?

amúgy a sziget-volta miatt olyat is szoktak mondani hogy belterjesek :D :D

2015.02.13. 19:39:56

@NagyságosSodalisO [eng]: Azt meg mindig nem tudjuk hogy vajon a bevandorlo skotok megtartjak-e az osi szokast vagy atveszik a helyi szokast, vagyis az alsogatyat. :)

"Ma olvastam valahol, hogy Anglia nem Európa"

Ezt itt teljesen komolyan mondogatjak - es tenyleg, annyira masok...

@DavidT: "de viszonylag hozzászoktam, ugyhogy a már nekem régen kellemes 15-20 fokban is már úgy fázom mint az indiaiak :D"

Hehe, ilyenkor zokniban alszol? :))

En 28 C-ig vagyok szavatolva, efolott hogutat kapok. Foleg ha paras.... De gondolom idovel mindenhez hozza lehet szokni...

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.13. 19:44:11

@cougarcat: pedig itt most már jön a nyár, napközben szinte pólóban lehet lenni, de azért este még hűvös

na azért nem zokniban :D de hálózsákba behúzva, rá takaró, és az ágyam mellett kisebb fokozaton az elektromos radiátor :)

28-ig vagy? régebben nekem még az is sok volt ... most már lehet hogy az lesz a minimum :)
a párát ne is mondd, az szörnyű!

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 19:45:52

@cougarcat: Háát, nem tudni, de lazul ez a tradíció is azt hiszem. Az újkori skót kölkök is hordanak tartant meg kiltet, de pl . én láttam már kilibbenni a boxer szárát. Igaz máskor meg mást láttam kilibbenni. Sztem az idősebb generációsok jobban ragaszkodnak, nem engednek a 21-ből. :-))

2015.02.13. 19:47:01

@NagyságosSodalisO [eng]: Lehet hogy nem birjak a meleget, de szerintem pont amiatt akarnak a mediterranra menni, ami neked is gondot okoz, a nyirkos, huvos ido. Aztan legfeljebb ulnek a legkondicionalt apartmanban, vagy valami huvos, vastagfalu kozepkorban epitett paraszthazban. A boruk az leeg hamar, annyi biztos.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 19:49:59

Amúúúgy, Bingóóóóóóóó, Index megint. GZ Atya.

2015.02.13. 19:50:39

@DavidT: Budapesten ateltem 40 fokot egyszer juliusban - amikor mar olvadt az aszfalt es a magassarku cipom ugy beleragadt hogy letorott a sarka (es a rohadt tujat is lekestem, ami utan loholtam cekkerekkel a kezben). :)

2015.02.13. 19:52:05

@NagyságosSodalisO [eng]: Most mar a brit GDP-t gazdagitod? :)

2015.02.13. 19:54:08

@DavidT: David, most latlak a lajkolos csoportban - ahogy elnezlek, keszulsz mar a strandra! :)))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.13. 19:58:54

@cougarcat: 40 fok?? jesszusom ... valami rémlik nekem amúgy hogy én is átéltem 40et, vagyis túléltem Pesten

a legmelegebb egyébként 47 fok volt Törökországban ... klímamentes autóval ... fantasztikus volt mondhatom ... na azóta utálom a 30 foknál melegebbet

mi az hogy lájkolós csoport?

az amúgy a strandon készült ... most már lekéne cserélnem, csak még nem jutottam oda :D bár itt lassan tényleg megint strandidő lesz

2015.02.13. 20:03:03

@DavidT: 47 fok? Anyam borogass.... jeghideg vizes ruhaval

A lajkolos csoport az a feszbukos ize, ami a blogok szelen megjelenik. Ha fole mesz akkor kiirja hogy kik az illetok onnan gondoltam hogy te vagy. :)

2015.02.13. 20:07:48

Micsoda képek! Gratula

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 20:09:35

@cougarcat: Igen elkaptuk a krapekot,most már nem engedjük! :-)))
Igen már itt vagyok, de még nem dolgozom. Még lazulás van. :-))De hamarosan!
Igen, volt , egyszer tényleg olyan 39 körül, emlékszem,,, döglés volt...húú az nem fehér embernek való!

2015.02.13. 20:20:11

@NagyságosSodalisO [eng]: Nem tudom hogy eltuk tul a dogmeleget... Igaz a Del Alfoldon, nagyszuleim falujaban is gatyarohaszto meleg nyarak voltak. Gyerekkent, imadtam! Pedig nem volt arrafele semmi furdesi lehetoseg, csak egy vizelvezeto, piocas kanalis... amit ertheto okokbol kerultunk...

2015.02.13. 22:56:37

@NagyságosSodalisO [eng]: Madaras, Bacska, Bajatol delre

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.13. 23:01:37

@cougarcat: Ah,ok. Csak már kezdtem azt hinni, hogy még a végén kiderül egy faluban nőttünk fel és osztálytársak voltunk ált. isiben! .-DDDDDDDDDDDDDD

2015.02.13. 23:10:01

@NagyságosSodalisO [eng]: :):))) Az interneten sok fura dolog kiderulhet. :))) En csak a nyarakat meg satoros unnepeket toltottem a faluban - jo volt.

énfon 2015.02.13. 23:29:14

Szép-szép, csak Skócia szépségeitől kicsit távol áll...A képek alapján voltál max 5 helyen...Ha kicsit utánanéztél volna, akkor rádöbbennél, hogy miket hagytál ki, ha már azon a környéken jártál(Plocktontól kb 20 perc kocsival Skye, ami KIHAGYHATATLAN!!! Hebridákkal együtt)...
Loch Ness helyett inkább mentél volna Loch Tay felé, Glen Coe-Ben Nevis-Fort Williams, jobban visszaadja a felföldi fílinget...
A "szoknya" meg nem is Skót eredetű, nem beszélve arról, hogy a 16. századig nem is volt nemzeti viseletük, ebből adódóan a Braveheart párhuzam több sebből is vérzik...De elnézhető, mivel a helyiek zöme sincs tisztában vele...Ha kastélytúrát tervezel, akkor a keletipartot ajánlom, Edinburghtól fel északra Aberdeenig( Glamis-Dunnotar-Huntley)...
Kezdetnek nem rossz, de kicsit messze vagy még a Skót táj bejárásától...Loch Ness-től Északra viszont készülj rá, nem egyszerű túra...
Fáilte gu Alba

2015.02.13. 23:37:55

@énfon: Biztos igazad van de ő arra járt, gondolom nem is ott él már, ennyit látott. A képek nekem meg akkor is tetszenek ha vannak más jó vagy jobb helyek is. Nekem is mondták Kairóban hogy mit ne hagyjak ki, de bizony kihagytam mert vagy nem érdekelt, vagy nem esett útba, vagy bármi. Mindenről nem lehet egyszerre írni.

rezsöatya 2015.02.13. 23:40:29

@énfon: koszi a tippeket, még visszaterek a skotokhoz, mert pontosan tudom, hogy semmit sem lattam... nem is teljes kep akart lenni (irtam volna?), csak kalandozas.
Loch Ness-t nehez lett volna elkerulnom, hiszen nem messze tole volt a munkam. Plocktonba meg eskuvore voltam meghivva, + a termet diszitettem, fura lett volna, ha akkor eltunok masfelé... :-)
Minden szegletet elveztem, amerre jartam.
Edinburgh es mas nagyobb varosok nem izgatnak annyira, mint a termeszet... de, elottem az elet! :-)

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.14. 00:32:37

@énfon: "..Szép-szép, csak Skócia szépségeitől kicsit távol áll.."
Engedd meg , hogy mindenkinek mást jelentsen a "szépség" egy adott országon belül.:-D
Mellesleg itt szó nem volt teljes körképről vagy komplett képanyagról ,főleg nem volt szó az egész országról.
Senki nem gondolta, hogy ezek a legszebb részei Skóciának. A posztírónak viszont ezek IS a szép részekhez tartoznak.
Ez nem a világjárók blogja...Lehet, hogy rossz helyen jársz ?

2015.02.14. 00:39:02

@énfon: Ha mar igy felcsigaztal minket akkor akar be is kuldhetned a te beszamolodat! :) Kepekkel, meg minden. Engem erdekelne komoly turanak a leirasa is...

A "braveheart" parhuzam csak humor volt, es nem a kiltre vonatkozott, hanem a skotokra - mert hat batran logatjak, pedig azert arrafele csak van szelvihar. :)

2015.02.14. 00:53:01

@határonkivül: Az Index Foto cimkevel, "Fantasztikus fotok Skociarol" cimmel tette ki - ebbol aki ide becsoppen azt gondolja hogy vilagjaras, vagy fotozas a tema.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.14. 00:55:16

@cougarcat: hehe , ez igaz....kész átverés show akkor.-DDD

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.14. 02:28:35

@cougarcat: jaaa, jaaa, akkor tudom mire gondoltál .. szóval biztos én voltam az

igen :D jéghideg vizes ruhában lehet max elviselni

énfon 2015.02.14. 23:25:10

@határonkivül: Inkább nem írok semmit a hsz-re...még a végén azt is megdumálod, hogy nem is jártam ezeken a helyeken és csak trollkodni jöttem...

énfon 2015.02.14. 23:25:22

A "szoknyás" mellékszálra viszont csak felhívni akartam a figyelmet, mivel(ahogy írtam) a helyiek zöme sincs tisztában vele...
nem beszélve arról, hogy a hideg összerántja a kis pakkot elég rendesen :D (sajnos volt szerencsém látni ilyeneket:)

énfon 2015.02.14. 23:25:26

@cougarcat: Soha nem írtam még beszámolót, de nem is szándékozom. Nincs nekem időm sajnos...
Képeket megosztanék párat, de az a baj, hogy nem adnak vissza mindent és aki nem járt a helyszínem, annak nem jön át annyira, mint amikor helyben éled át( bár az új panorámafunkciók nagyot tesznek néha rá)...

énfon 2015.02.14. 23:25:31

@rezsöatya: Nem kötekedés volt, csupán rá szerettem volna világítani, hogy a helyek, amiket bejártál, 20 percre tőlük láthattál volna MÉG a szépségekből.
A városokat nem ajánlom, viszont Edinburgh megér egy misét :D
Az embertömegen kívűl, nem igazán jön át a Nagyváros fíling, (inkább érzed magad egy tündérmesébe)...Az Glasgow, de azt nem is ajánlanám...Koszos, sok a tuskó helyi, nem is illik bele a Skót vidékbe...
Viszont Isle of Skye-t ki ne merd hagyni, ha természetjáró vagy és a közelben vagy, de minimum 3-4 napra menj, rengeteg a látni és bejárni való...vízálló túraruha nélkül ne is vágj neki...esernyő nem játszik, nincs olyan, ami azt a szelet kibírja :D
Ha rászánod magad a vártúrára, Dunnotar és Glamis a keleti oldalon...De amúgy minden 40-50 mérföldön belül van egy olyan, amikben bármikor egy lovagregény stílusú filmet leforgathatnának, díszlet nélkül...meg van minden...ez van, ha nincs porigrombolva egy ország...

énfon 2015.02.15. 00:51:19

@határonkivül: Amúgy a 10 év alatt sikerült csak itt összefényképeznem 400 GB-t Thurso-tól Gretna-ig... Nem érdekel a professzionális fotózás, csupán szeretek túrázni és még rengeteg hely van a listámon így is, amit be szeretnék még járni a szigetnek ezen a felén.
Anglia annyira nem jön be, bár Yorkshire és Lake District azért engem is ámulatba tudott ejteni...Na jó, Newcastle és onnan északra a partvidék is még tartogat meglepetéseket...Warkworth...Bamburgh..Holy Island...

2015.02.15. 10:52:15

@énfon: Hidd el, másnak sincs több ideje mint neked, (gondolom én) aztán mégis olvasunk, ugye az is idő. Én megnézném a képeidet, nem baj ha nem teljes, meg nem ad át mindent, a képek amúgy sem adnak át mindent ahhoz képest mint aki ott járt.

rezsöatya 2015.02.15. 10:58:30

@énfon: irtam, hogy en ott dolgoztam Skociaban (raadasul 24 oraztam) es csak a szabadnapjaimon tudtam kovalyogni...
Amit irsz, hogy dehat ott volt 20 km-re, nos, hat hiaba volt ott, ha idom nem engedte... Azzal kellett "beernem", amit lattam es az is elbuvolt! Ezt osztottam meg. Azt is irtam, hogy egy evig voltam Skociaban, neked 10 ev jutott. Szerencses vagy!

2015.02.15. 19:19:13

@énfon: "Soha nem írtam még beszámolót, de nem is szándékozom"

En is ugyanigy voltam vele, mielott beadtam a derekam ezen a blogon. :)

En is tudataban vagyok annak hogy a kepeim nem kepesek visszaadni azt amit lattam, ereztem - legalabbis osszehasonlitva a hivatalos muveszfotokkal amit profik csinalnak.

Amugy meg, 27 evet eltem Mo-n es meg nem jartam Pecsett, Szegeden, Debrecen kornyeken. Aminek nem is orulok meg tervbe is van veve de hat a rokonlatogatas mellett az ember nem kepes ezt gyorsan bepotolni. Kanadanak meg a tulnyomo reszet meg nem lattam, sajnos ez ilyen. Viszont BC tartomanyban nagyon sokat kirandultam a kulonbozo parkokban. Mo-n is szerettem a termeszetjarast, ami inkabb egy eletforma mint helyfuggo dolog. Aki a termeszet szerelmese az barhol van, turazni fog valahol. :)
süti beállítások módosítása