Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Lenulláztam magam... Greenwichben

2015. június 08. 12:10 - rezsöatya

Azaz csak elmentem a 0-dik hosszúsági körhöz :-)

Ééééés, szombaton, minő meglepetés, londoni kiruccanás!

(ígérem, több nem lesz! Mármint poszt belőle...)

 

 w01.jpg

 

Célom felé útbaesett a Borough Market, így beugrottam körülnézni. Amilyen csend volt még a közutakon így, szombat délelőtt, itt annál nagyobb a nyüzsgés. Kézműves termékek, sajtok, méz, pékáru, s persze zöldség-gyümölcs.

 

w02.jpg

 

w03.jpg

 

w04.jpg

 

w05.jpg 

A Design Múzeumot céloztam be mára, szakmailag érdekelt. A múzeum összefoglalót ad a tervezés történetéből, időszakosan egy kiállítással kiemelve egy-egy témát... most a lábbelikről...

 

w06.jpg

 

w07.jpg

 

w08.jpg

 

w09.jpg

 

w10.jpg

 

w13.jpg

 

w14.jpg

 

w11.jpg

 

w12.jpg 

Már a múzeum ablakából ilyen kép tárul a szemünk elé:

 

w15.jpg 

A rakpartról még karakteresebb:

 

w16.jpg

 

Tovább Greenwich felé, végig tekerve a Temzeparton belebotlik az ember Sir Francis Drake újjáépített hajójába (érdekes története van: link);

 

w17.jpg

 

a Cutty Shark-ba (szintén: link);

 

w18.jpg

 

... de ez már Greenwich, ahol az Old Royal Naval College is van;

 

w19.jpg

 

...meg a Királyi Obszervatórium, ahol a Prime Meridian...

 

Emberek állnak sorba, hogy lefényképeztethessék magukat a vonalon állva... :-))))) (az a kis nyeszlett, piros nyíllal jelöltem!)

 

w_20.jpg

 

A Planetárium (az is Királyi, mi nem az?)

 

w21.jpg 

Nagy hagyománya van szerte az országban az old timer autóknak. Hétvégeken kirajzanak és mindenütt látni... jópofa hobbi ez!

 

w22.jpg 

Visszafelé bringázva konstatáltam, hogy jó időnek köszönhetően a Hyde Parkra ki lehetett volna írni: Megtelt!

 

w23.jpg

 

Este még egy szülinapi barbecue partyra voltam hivatalos angol barátaimhoz.

(a kitakarás privacy okokból):

 

w_end.jpg 

Végül egy rövid, biciklis-kamera villanásokból összeállított videó:

 

  • Hyde Park, ugye az alap. A „sok hülye” mind ott bringázik, kocog és a síroller is egyre népszerűbb.

  • Majd irány a Big Ben, Westminster felé,

  • Csendes mellékutcákban értem el a Design Múzeumot,

  • Majd a Temze menti gyalogos/kerékpáros sétányon Greenwichig,

  • Végül vissza, Piccadily, The Mall, a Buckingham Palotáig

 

 

meg persze (komoly) zene...

 

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hataronkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr927526068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.06.08. 12:29:29

Szokásodhoz híven megint egy érdekes és klassz poszt. Még a végén kedvet csinálsz nekem Londonhoz! :-P
Szuper képek, a bringás videódhoz meg telitalálat a zene. :-)
Elton John meg bármikor...Imádom! :-)
Köszi ez jól esett, de most balra el, csinálom a kovászos uborkát. A teraszon 2 nap múlva kész lesz! 31 fok!!!!!!!És imádom! :-)

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.06.08. 13:00:23

Ez a piros nyíl a szórakoztatás része vagy tényleg komolyan oda kell állni? :D

rezsöatya 2015.06.08. 13:03:26

@Suvahe: azt en rajzoltam a fotora, hogy az ott nem egy ottmaradt ipari vágány...! :-)))

Hogy miert allnak ugy? Nem kerdeztem, eleg nagy sor volt...

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.06.08. 13:10:34

jó kis videó (a biciklis)

@NagyságosSodalisO [eng]: Londonra mindig van kedvünk :)

najjóó, tudom hogy neked nem

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.06.08. 13:12:11

jajj, és én meg nem szeretem ezt a 31 fokot ... ez lemaradt az előbbi kommentemből

Latcho Rom 2015.06.08. 13:25:39

Nagyszerű sorozat, megint! Komoly sajt kultusz van..kóstóltál belőlük?

A party képet email, please :)

Latcho Rom 2015.06.08. 13:30:48

Kamera a fejeden tata? Mennyi km a belvaros a lakasodtol?

rezsöatya 2015.06.08. 13:47:53

@shakti_rom: Persze! Eszem, mint allat!!! Nagy sajt falo vagyok, (inkabb, mint trojai!) :D

A Temze parti, vagy a BB party erdekel?

Na, jol van Humor Harold balra el...!

rezsöatya 2015.06.08. 13:59:18

@shakti_rom: kombinalt berletem van a bringara... kombinalom vonattal, minden tovabbi nelkul fel lehet szallni (free), nagyon kerekparbarat a kozlekedes. En meg egyre "zoldebb"vagyok...
Amugy lakastol London "also" 65 merfold. De Greenwichig, meg kovalygassal egyutt is megtettem 60-at szombaton.
Volt a sisakomon is kamera korabban, de varosban csak korul kell nezni, azt meg a nezo nem birja kovetni. A bringan meg razkodik... evvan! :-)))

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.06.08. 18:22:44

@rezsöatya: a nagy sorok kiábrándítóak. nekem több élmény van ott hol ember alig-alig.
@maxval bircaman szerkesztő: észrevettem hogy Te ezzel az egy szóval olyan finoman sercegősen tudsz bánni. egyébként szerinted mi a szép? költői kérdés.

rezsöatya 2015.06.08. 18:27:22

@Suvahe: ezzel birca roviden elmondja velemenyet a hanyatlo nyugatrol, reszletesen kifejtve putyinista oldalrol is, s nem felejti ki a proletardiktatura hatasat, a hatteremberek befolyasossagat, es ugy altalaban veve a kor rothado allapotait.
(Miert nem figyelsz???)

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.06.08. 18:51:20

@maxval bircaman szerkesztő: mondtam hogy költői kérdés.
@rezsöatya: figyelek én. csak főleg a láthatatlan részletekre.
süti beállítások módosítása