Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Szolgálati közlemény

2015. január 29. 22:52 - határonkivül

szolgalatikozl_1.jpg

 

 

Kedves kommentelők!    

 

Amint látjátok, ez a blog friss hús az internetes oldalak dzsungelében. Most van alakulóban.

Szándékom szerint, szeretnék BÉKÉS teret nyújtani minden idelátogatónak beszélgetésekhez, tapasztalatcserékhez, élmény beszámolókhoz.

Ebből az apropóból, felhívást teszek közzé. Szívesen fogadunk minden élménybeszámolót, sztorit, vicces történetet,hasznos tudnivalókat,képeket, összegyűjtött tapasztalatokat, amiket megéltetek.

Ne hezitáljatok, ragadjatok bátran tollat, és a következő címre küldjétek el.

hataronkivul'kukac'citromail.hu

 

Semmit nem ígérhetek, csak azt, hogy főoldalra kerültök, nem hagylak benneteket szétszedni,
durva beszólásokat, udvariatlan kritikákat nem tűrök egy percig sem.

Arra törekszem, hogy jól érezzük magunkat itt, együtt, szórakozzunk , töltsük el az időt jókedvűen, bosszankodás nélkül.

Szép napokat nekünk!

 

szmajli.gif

 

 

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hataronkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr527122535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsöatya 2015.01.30. 08:41:45

Jo reggelt!

Temat lehet-e javasolni? Mert akkor kezdenem a kezdessel, roviden elmondana mindenki, hogy kezdte a hataronkivuliseget... aztan ugyis kialakul...

pasztasuta 2015.01.30. 08:44:59

@rezsöatya: ezt a szót èn mindig földönkívülinek olvasom.... :D

2015.01.30. 08:47:45

Mi egy önkormányzati, 26 m2-es, dohos, nedves körfolyosós lakásban laktunk egy beteg, mindenre allergiás, asztmás gyerekkel. Tartozásunk is volt persze. A férjem előtte is utazó állásban volt de éppen annyit keresett mint amiből megéltünk, én meg a beteg gyerek mellett eleinte dolgozni sem tudtam. Az orvos közölte hogy a lakás árt gyereknek. ? Na de nem volt pénzünk. Akkor vállalt el egy kairói állást a férj, kimentünk, gyerek 2 hónap alatt tünetmentes, (még beteg). Ez volt 7 éve.

rezsöatya 2015.01.30. 08:53:38

@pasztasuta: valahol azok vagyunk, nem? Ezzel a gondolkodassal...

rezsöatya 2015.01.30. 09:01:58

@Turchi: a gyerek miatt mar feltetlenul megerte...

A tortenetrol az jutott eszembe, hogy mig sokan masok a magyarorszagi gyogyfurdoket keresik fel, ti Kairoba mentetek gyogyulasert... de amugy sem jellemzo rad/ratok a sablonos eletvitel.

Amugy a Meroe-t nagyon irigylem. Messze van toletek? (tudom, a leptekek masok a majdnem 2 millio negyzetkilometeren)

2015.01.30. 09:28:00

@rezsöatya: Mi nem tudtuk hogy a gyerek ott gyógyulni fog, a kairói állás meg jött, el kellett fogadni. A gyógyfürdő neki nem ér semmit, a nap és a száraz levegő hozza rendbe. Ahogy hazamegyünk, már kezdődik is a visszalépés, szerencsére egyre kisebb mértékben. Na meg közben feltörtünk, "gazdagok" lettünk, vettünk egy panel lakást DD a 10. emeleten hogy jó levegő legyen. És jobb neki. Na meg nekünk is. Meroe-ben/ban csak a gyerek volt, busszal vagy 5 óra, leginkább mert nincs rendes út. Mi is szeretnénk elmenni egyszer együtt, de itt még a városból való kilépéshez is engedély kell, főleg külföldieknek, szóval nem egyszerű.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.30. 09:30:47

@rezsöatya: Természetesen jó ötlet, minden ember élete egyedi és speciális teleregény. :-) Biztosan szívesen olvassuk el egymás történeteit. Jöhet minden, ne kíméljetek.:-)
@Turchi: Ez elég nyomós érv volt a változtatáshoz. Amint írod, jó döntést hoztatok.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 10:37:49

nekem az egyetemi tanulmanyokkal kezdodott ... es regebben is valami nemzetkozi karrier felesegrol almodoztam, es a joves menes meg jobban meg tetszett az egyetem alatt

most meg azon kuzdok, hogy valami folytatasa is legyen mar annak az alomnak

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.30. 10:38:56

@DavidT: Na jó, de pont Indiaaaaa, normááááliss ???? :-))))))))))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 10:41:03

@NagyságosSodalisO [eng]: nem, egyaltalan nem normalis :D

de sajnos nem vezet az ut egyenesen az ensz fotitkari szekbe, tudod :D

pasztasuta 2015.01.30. 10:41:57

@DavidT: nemzetközi karrier feleség, alom.. Ezt kifejtenéd bővebben?? :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.30. 10:43:07

@DavidT: :-O
Hát nem , nehéz és göröngyös az út / sóhajt/....de nem az út a lényeg hanem a célállomás ! :-)
Bánja a fene mennyit kell menni ha végül odaérsz ! .-DDD

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 10:44:29

@pasztasuta: egyszeruen azt hogy en diplomata akartam lenni (marmint a magyar kulugyben) ... es akkor meg komolyan is gondoltam hogy a foldrajz es idegennyelv szeretetem es a tanulas el is juttat oda

hat tevednem kellett ... most az ensz lenne a cel, de ez talan meg nagyobb fa mint a magyar kulugy ... meg ezutobbihoz is kicsi volt a fejszem

pasztasuta 2015.01.30. 10:46:07

@DavidT: te most komolyan vettél, ez igazán kedves tőled. :))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 10:46:24

@pasztasuta: @NagyságosSodalisO [eng]: jajj, elneztem az ekezetedet pasztasuta ... na ennyit az attention to detail-rol :D

igy belegondolva, a nemzetkozi karrier felesEg is johet .... Hillary Clinton? :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.30. 10:56:13

@DavidT: Hat o pont beleillik a " nemzetkozi karrier feleseg alom"- ba. :-D

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 10:58:37

@NagyságosSodalisO [eng]: az alomba is beleillik? :D

kicsit mar oregecske, de ha ez is a nehez es gorongyos ut resze, bevallalom :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.30. 10:59:56

@DavidT: hát fene tudja, ízlések és pofonok közt különbségek vannak. te fiatal vagy, akkor már inkább Mónika! :-))

rezsöatya 2015.01.30. 11:09:01

@NagyságosSodalisO [eng]: latom mar a poent lelottetek, itt munka van (epp keszitem a keritest kolbaszbol!), szoval en is feleségnek olvastam es hat Indiaban David talal eleg karrier feleséget! :-)
S, ha ez megvan, johet az alom... :-P

rezsöatya 2015.01.30. 11:12:34

@DavidT: idegen nyelv es tanulas... abbol nem lesz diplomata! Helyezkedes, sajat, jo nagy nyelv!
(Most nem keresem ki, de talan fel eve akartak kinevezni konzulnak valakit, aki meg nyelveket sem beszelt..!)

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 11:16:53

@rezsöatya: igen sajnos ... meg focizni vagy futsalozni kell (ha ez a ketto nem ugyanaz lenne)

azt hiszem Romaba is ki akartak nevezni valakit aki meg olaszul sem beszelt ... errol pasztasuta tobbet tud talan

rezsöatya 2015.01.30. 11:30:40

@DavidT: igen az lesz az, nekem is ugy remlik..

pasztasuta 2015.01.30. 12:12:03

@DavidT: @rezsöatya: jaj ebbol kimaradtam, de most utana neztem, ki a jelenlegi nagykovet, es a nagykovetseg honlapjan a munkatarsak tab alatt csak valami ideiglenes ugyvivo van, mert a regi (aki azert a Koszonto-nel meg ugy van feltuntetve mint olasz nagykovet) at lett helyezve Oroszorszagba. David elerkezett a mi idonk, most kene palyazzunk!!

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.30. 13:31:49

@pasztasuta: azt hittem az ilyen poziciok azert nem erdekelnek annyira? vagy felreertettem?

hova kuldjuk az oneletrajzot? :D

azert olaszorszag helyett oroszorszag eleg nagy kulonbseg ... valami hiba csuszott a rendszerbe es osszekevertek az olasz az orosszal? :D

pasztasuta 2015.01.30. 14:16:49

@DavidT: Hat rosszul hitted, #siker #penz #csillogas #magaselet! :D :D

2015.01.30. 14:52:57

@DavidT: Akkor jó lesz veled jóban lenni, még nagy ember leszel, szerzed nekünk a protekciót, most is kéne de nincs DD

2015.01.30. 17:51:04

@DavidT: India utan hova mennel?

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.01.31. 05:21:19

@pasztasuta: egyetértek :D

@Turchi: most még nem tudok protekciót nyújtani, d eigyekszem hogy minél hamarabb! :)

@cougarcat: közép ázsia meg latin amerika érdekelnek nagyon ... most ay utóbbira nagyon felturboztam magam :)

amugy akárhova ahol munkát kapok (hogy maradjunk a realitások talaján)

2015.01.31. 17:25:18

@DavidT: "amugy akárhova ahol munkát kapok"

Hat igen, a realitas sokszor ez. :) Bar en ugy vagyok vele, hogy almodozni jo, sot nagyon hasznos. Mert ha jon majd egy lehetoseg akkor jobban motivalt leszel hogy kihasznaljad (megha stresszel is jar pl. az interjuvolas, stb.)

Visszaterve meg egy elozo temahoz: en nem jartam Indiaban de Kanadanak szoros kapcsolata van az orszaggal - ide koltozo indiai nok mondjak hogy nem biztonsagos ott nekik, szoval biztos van valami emogott. Az, hogy valakinek no letere ott semmi problemaja nem volt, nem jelent semmit es nem fogja orvosolni a tenyt, hogy sok mas not megeroszakoltak, bantalmaztak. Az persze biztos jo ha valaki ismeri a kulturat, magabiztos ott, kepes "beolvadni", stb. En nem ilyen vagyok, ha oda mennek akkor nagyon ovatos lennek.

Nekunk Mexikoban kell vigyazni - kimondottan celpontba veszik a kanadai turistakat, rablas, gyilkossag, emberrablas is elofordul. Ritkan, de ilyenbol keves is sok. Ettol fuggetlenul a mexikoiak, akik nem bunozok, nagyon kellemes emberek - sajnos ok maguk is gyakorta aldozatul esnek a bunozo bandaknak.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.01.31. 17:30:41

@cougarcat: Gyakran mentek Mexikóba? Nektek az is nagy távolság, igaz?

2015.01.31. 17:41:30

@NagyságosSodalisO [eng]: Mexikoban a Puerto Vallarta kornyekre jarunk, ami Van-tol olyan 5 ora repulout (plusz meg nekunk at kell verekedni magunkat a szigetrol Van-be). Ez viszonylag "kozel" van, de autoval pl. mar napokba telne oda lemenni. Az utobbi evekben inkabb Hawaii-ra jarunk, mert most mind a repulojegyek, mind az apartman foglalasok jo arban vannak. Erre majd valszeg kevesebb lesz a lehetoseg, ha nyugdijba megyek. Akkor viszont megin Mexiko lesz a favorit, vagy esetleg Costa Rica, Nicaragua.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.01. 06:08:16

@cougarcat: köszönöm ... végre valaki megerősít, hogy azért álmodozni is kell :)

nehéz téma ez az erőszakolás ügy ... mert ilyen mindenhol van sajnos, csak az indiából jövő híreket jobban felkapják ... többek között azért mert ezek sokszor csoportos erőszak esetek szoktak lenni

és ugye a bejelentett esetek nem fedik az összes esetet nagy eséllyel .... én is természetesen teljes mértékben elítélem, és nőknek tényleg jobb vigyázni

a legutóbbi eset azt hiszem hogy Kalkuttában 1 hónapig tartottak fogva egy japán lányt/nőt ... és hát persze többször meg is erőszakolták

továbbra is állítom, hogy amekkora szexuális frusztráció van ezekben az emberekben, még jó hogy a tehenet nem hágják meg ... már bocsánat

huhhh Mexikóról mesélhetnél még ... tényleg nagyon veszélyessé vált az utóbbi években, évtizedben? szüleim jártak ott 95ben, akkor még nem volt annyira durva szerintük ... de hát változnak az idők :(

Costa Ricáról meg azt olvastam hogy a többi országhoz képest ott a környéken meglepően fejlett és civilizált ... talán a HÁ-n is volt egy cikk valamikor róla?

2015.02.01. 17:59:39

@DavidT: Igen ez igaz, a nok elleni eroszak mashol is problema, csakhat vannak fokozatok. Itt pl. argus szemekkel kovetik az ilyesmit tarsadalmilag, igy valoban, a statisztikak itt talan pontosabbak mint a feltorekvo orszagokban, ahol meg nincs penz/energia arra hogy ilyesmire odafigyeljenek. Az is szamit hogy ugy altalaban milyen a nok statusza, stb. Errefele a nok elleni eroszak ritkan van osszefuggesben szexualis frusztracioval, inkabb maganak az eroszaknak egy valtozata, de en is hallottam Indiaval kapcsolatban azt amit te irtal.

Igen, sajnos a 2008-as valsag kitorese ota a kozbiztonsag nagyon megromlott Mexikoban. Ettol fuggetlenul rengeteg kanadai/amerikai jar le oda, a tobbseg vakaciozni, egy jo reszuk pedig letelepedni. Azt meg azelott is tudtuk hogy bizonyos reszeket (pl. amerikai hatar menti, vagy Acapulco) kerulni kell, de most az a problema, hogy meg a nepszeru turista celpontokat is elerte a kulfoldiekre specializalodo bunozes. Az utobb 5-6 evben tobb nanaimo-i embert is meggyilkoltak, ami hihetetlen, hiszen ez csak egy kozepes meretu varos egy nagy orszagban. Az egyik kolleganom ex ferjet, aki Mexikoban telepedett le, egy elhagyott tengerparti reszen a fahoz kotoztek es szo szerint kivegeztek. A spekulacio az, hogy veletlenul belebotlott valami gang/drog ugyletbe (ami szerves resze a fekete gazdasagnak). A masik ferfi epp naszuton volt Cancun kornyeken, ot a szalloda liftjeben tamadtak meg es szurtak le. A mexikoi rendorseg/hatosagok nagyon korruptak, ezert szinte soha nincs elegtetel ilyen esetekben, sohasem derul ki hogy kik/mit csinaltak. Sok esetben a szemelyzet adja tovabb hogy ki lenne jo celpont, pl. emberrablasra, vagy hogy milyen hazat erdemes kirabolni. Nagy kar, mert Mexiko amugy egy csodalatos kulturaval rendelkezo orszag. De a kozbiztonsag romlasa miatt letelepedesre nepszerubb Costa Rica vagy Panama. Igen volt egy posztiro Costa Ricarol, ha jol emlekszem o a fovarosban vagy valami nagyobb varosban elt. Costa Rica reszben az expatokbol el, probal arra vigyazni hogy ne legyenek atrocitasok.

@tutajoss: Tervezem hogy osszehozok valamit, bar valszeg a szemelyes reszleteket kihagynam... Diohejban - az en nagyim Kanadaban nevelkedett es a csaladja egy resze itt maradt. Igy tudtam kijonni 24 eve, mert akkor meg ahhoz is kellett meghivolevel, hogy vizumot kapjak. Az elso evek nehezek voltak, mind megelhetes, mind beilleszkedes szempontjabol, aztan kesobb amikor sikerult itteni egyetemi vegzettseget szereznem akkor fordult a kocka. :) Hogy miert? A 80-as evek vegen rossz korulmenyek kozott eltem es a kilatasaim egy tanitoi diplomaval igen csekelyek voltak. Nem volt vesztenivalom...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 18:20:52

@cougarcat: Hú, ez nagyon érdekes volt. Ennek ellenére ti is Mexikót látogatjátok néha ? Nem féltek? Hiszen ezek szerint ha rosszkor vagytok rossz helyen, bármi megtörténhet.

24 évvel ezelőtt mi volt a cél, amikor nekiindultál? Csak családi látogatás, vagy már úgy mentél, hogy maradsz is, konkrét tervekkel? Persze, mély , személyes dolgokat ne írj le, hisz nem is azok a fontosak. Kíváncsivá tettél. Miért épp Vancouver ? Ott lakott a nagynéni?

2015.02.01. 19:04:54

@NagyságosSodalisO [eng]: Nem felunk, es ennek ellenere is mennenk/ajanlanank, csakhat tudni kell hogy mikor mi, merre. Mi Sayulitaba jarunk, Puerto Vallartatol eszakra, ahol a helyiek nem melyszegenysegben elnek, es bunozes sincs. Itt eleg sok amerikai expat el, nincsenek szallodak, rezortok, a mexikoiak meg viszonylagosan normalisan elnek, sajat kertes hazban. Valamennyi drogterjesztes itt is van biztos, mert sajnos maguk a turistak is vonzzak az ilyesmit. Pl. a surfer dude-ok, akik szeretnek marijuanat szivni, igaz a marijuana nem szamit kemeny drognak. Sayulitaban sotetedes utan is jottunk mentunk mindenhova, nem volt gond, nem voltak rosszarcu emberek sehol. De pl. elkepzelhetetlen lenne hogy kiranduljunk a kornyezo hegyekben, dzsungelban - ez nem kocaturistaknak valo. Autot se berelnenk ott - a mexikoi rendorseggel kapcsolatban is hallottunk problemakat, pl. mindenfele uruggyel megallitanak kulfoldieket aztan kulonfele kamu birsaggal megkopasztjak oket. Sajnos a szegenyseg raviszi ilyesmire az embereket. Ettol fuggetlenul gondolom sokan vannak akik meg ennyire se felnek Mexikoban mint mi, vagy ott elnek, mindenfele gond nelkul (foleg akik biztonsagi berendezessel ellatott elkeritett kommunakban elnek).

Kozben megtalaltam a linket az apartmanhoz amit Sayulitaban berlunk. A kozepso teraszhoz tartozik. A kepeken nem latszik, de kilatas van az oceanra. Hatranya, hogy fenn van a domboldalon es le-fel kell gyalogolni. A kornyezo mexikoi hazaknal meg igen virgonc kakasok kukorekolnak, valosaggal egesz nap. :)

www.vrbo.com/27235

2015.02.01. 19:09:46

@NagyságosSodalisO [eng]: Csaladi latogas volt a fedoterv, de valojaban itt akartam maradni, munkat keresni. Nem voltak konkret tervek, csak almok. Nem ismertem senkit, aki a bevandorlo eletrol meselhetett volna, nem volt internet, informacio. Senkinek nem ajanlanam hogy utanam csinalja. Amikor mar itt voltam, akkor egy nyelvtanfolyamon talalkoztam mas bevandorlokkal es innen indult a tervezes. Tulajdonkeppen marha nagy szerencsem volt, mert az egyik osztalytarsam ajanlott be az elso munkahelyemre. Megcsak nem is Vancouberbe mentem, hanem Eszak British Columbia-ba, Dawson Creek-be, a melyfagyasztoba (ahol a nagybacsiek eltek akkor). :) 3 evig eltem ott amig sikerult Delre koltozni.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 19:17:06

@cougarcat: Óh , hát ez mesésen néz ki. Köszi a képet. :-)
A leírásod alapján ez valóban biztonságos rész lehet. Gondolom nem mennétek ha picit is veszélyes lenne.
Igaziból az érdekel még, hogy miért épp Mexikó? Olcsóbb mint bármely rész Amerikában , mármint tengerhez közeli part. Vagy a klíma?
Megnéztem Vancouvert a térképen. :-) Öböl rész és Victoriánál kihajózva már közelben a nyílt óceán. Idojárás szempontjából mekkora a különbség Yukon, vagy Quebec vagy mondjuk Edmonton felé. Jártál már fent északon ?
Jaj még annyi kérdésem van....

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 19:19:57

@cougarcat: Szerinted, most könnyebb-e azoknak akiknek a fő úti céljuk Kanada ? Vagy, hiába internet, egyéb könnyítő komunikációs körülmény, a törvényeket megszigorították és amiatt ugyanolyan nehéz vagy még nehezebb ?

2015.02.01. 19:50:54

@NagyságosSodalisO [eng]: Hat eloszor is a klima. A telen eltoltott par het a tropusokon, ez a legfobb vonzero. A Nyugati partrol a nep a Csendes ocean tersegbe jar (kozelebb van es igy rovidebb/olcsobb a repulout), a Keleti reszekrol meg Florida, Karib terseg a nepszeru. Mexiko olcsobb mint Hawaii, vagy pl. Costa Rica, de dragabb mint Nicaragua. A turista kozpontokban tele van rezortokkal es mivel sok a vendeg ezek tudnak ajanlani egyhetes "csomagokat" (repjegy, szoba, teljes ellatas) jo aron - ez is nagy vonzero. Aztan ezeken a reszeken elegge eleszakamerikaiasodott minden, vagyis az atlag ember szamara kenyelmes, "ismeros". Letelepedes szempontjabol, az ingatlanok Mexikoban joval olcsobbak mint Kanadaban. Foleg Vancouver es Vancouver szigethez kepest, ahol talan a legdragabb az egesz orszagban. Van aki nagy palotaban akar elni atlag haz helyett, van aki vesz egy olcsobb lakast es a kulonbozetbol egesziti ki a nyugdijat.

En a Vancouver szigeten, Nanaimo-ban elek, vagyis a "vedett" oldalon. Majd csipkedem magam es irok valami posztfelet rola. :)

Yukon - hideg, bar a fovaros, Whitehorse nem olyan rossz mert idaig eljutt enyhebb oceani aramlat. Edmonton nagyon hideg - kontinens belseje eszakon, raadasul nincs Chinook szel (mint Calgary-ben) ami idonkent felmelegitene a levegot. Montreal, Quebec szinten nagyon hideg, pedig delebbre van. Na persze egyik sem olyan hideg mint az igazi kanadai Eszak, a sarkkorhoz kozeli. De ez mindegy is mert oda nemigen mennek bevandorlok. Dawson Creek, Edmonton vonalaig jartam csak. Dawson Creek-ben pl, mar augusztusban elofordul hoeses. Oktoberben mar kezd komolyan behidegedni. Telen, - 25 C fokban kizippzaroztuk a pehelykabatunkat, mert az enyhe idonek szamitott (bejott a Chinook szel). :) A -40 C pedig brutalisan hideg, az arcborod is el kell takarni balaklava-valt, kulonben par perc alatt lefagy. Ezen a homersekleten szabaly szeruen latni a jegkristalyokat a levegoben. Az auto kereke pedig negyszogletesre fagy, hepehupasan lehet csak kozlekedni.

2015.02.01. 20:01:55

@NagyságosSodalisO [eng]: Ugy altalaban szerintem nehezebb, mert nincs igazan szukseg klasszikus bevandorlokra, es ez a "fogadtatason" is meglatszik. A klasszikus bevandorlokat vendegmunkasok helyettesitik, es nem hiszem hogy ez mostanaban valtozni fog. Sot, most az olajar csokkenes miatt, ezeket a programokat is meg fogjak nyirbalni. Amikor en jottem, akkor meg ki tudtam bulizni, hogy a turista vizumomat atvaltsam munka vizumra, penzt se kellett felmutatni (nem is volt!). Ma mar kell legyen kezdopenz, meg amugy is csak kevesen jutnak at a pontrendszeren. Aztan ha at is jutsz, az meg nem garancia, hogy talalsz is allast. Na persze valamilyet talalsz, csak nem valoszinu hogy a szakmadban. Kanadaban jo ha van itteni "papir" (diploma, kepesites). A kulonbozo szakmai szervezetek (tanarok, orvosok, mernokok, stb.) protekcionistak, sok esetben nem adnak mukodesi engedelyt kulfoldi diplomara. A kormanynak nincs oka kozbe lepni, mert nagyon sokan akarnak ide jonni, foleg Azsiabol. Raadasul nagyon sok azsiai "business class" vagyis egy rakas penzzel jonnek. Informacio persze most mar van - leginkabb az "elrettentes" celjaul szolgal, sajnos. :)

Na persze ettol fuggetlenul mindig vannak olyanok akiknek erdemes belevagni, remelem nem keseritek el senkit. :) Pl. IT-sek, noverek, vagy akik itt akarnak tovabb tanulni, esetleg akiknek van egy kis indulo tokejuk. De nagyon fontos hogy legyen B terv is, szukseg eseten. Azt is meg kell gondolni jol, hogy milyen gyakran akarjak latogatni a csaladot otthon - mert innen ez eleg sokba kerul.

Sajnos azt se lehet konnyen megtenni, hogy jaj, Vancouver milyen szep, oda akarok menni. A realitasokat nezve jelenleg talan Toronto kornyeke a legjobb - Albertaban most az olajar zuhanasa miatt nagy leepitesek vannak, mig Ontario-ban varhato hogy az ipar az olcso kanadai dollar miatt szarnyalni fog.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 20:19:12

@cougarcat: Úhh, de jóó volt ez. Csak rövid ! :-DDDDDDD

Kérdezek megint. Szerinted egy fodrásznak pl. milyen esélye lehet Kanadában ? nem akarok menni, ne értsd félre...csak próbálom elképzelni, hogy menne . Pl. Ha akarnék, hogy , hol kéne hozzákezdenem. Angol nyelv megy, lenne angol gyakorlatról jó referenciám...de egyáltalán mi kell vízum, munkahely előre, igazolni kell, hova, miért mennyi pénzzel megyek? Vagy hogy? Egyáltalán egy sima útlevéllel leszállhatok a repülőről és kisétálhatok a városba ?

2015.02.01. 20:40:47

@NagyságosSodalisO [eng]: Hu, nehez kerdesek. :) Ketfelekeppen lehet itt dolgozni, mint landed immigrant (bevandorlo vizummal) vagy mint vendegmunkas (working visa). Sajnos nem tudom a reszletes szabalyokat, de nagyjabol: a letelepedesi vizumhoz megfelelo pontszamnak kell lenni, es szamit a nyelvtudas, diploma vagy mas szakma, illetve bizonyithato munkatapasztalat. Ehhez kell szemelyenkent egy bizonyos osszegu penz - nem tudom pontosan, de mintha fejenket 20 ezer CAD lett volna (ha valaki jobban tudja legyszi javitsd ki). Ez azert is szukeseges mert idobe telhet mig allast talalnak, es bevandorlok egy darabig nem jogosultak szocialis ellatasra. Ebben az esetben nem szukseges hogy legyen elore lekotott munkahely. A jelentkezes elbiralasa viszont evekig tart, es ezt orszagon kivul kell kivarni.

A working visa-t azoknak adjak akiknek van itt munkaajanlatuk. Van egy lista hogy milyen szakmakban lehet kulfoldi munkaerot alkalmazni. A munkaltatonak igazolni kell egy hatosag fele, hogy kenytelenek kulfoldit felvenni. Ezt a programot a simliskedesek miatt az utobbi idoben elegge beszigoritottak es most hogy valszeg novekedni fog a munkanelkuliseg, nem lehet fordulopontra szamitani.

Amugy mint turista, igen, csak leszallsz a geprol aztan egy bizonyos ideig itt maradhatsz. A hatarorok igy is kerdezgethetnek, kivancsiskodhatnak, pl. esetleg akarjak tudni, hogy van eleg penzed, stb. Van akinel ez par kerdes, van akit kikerdezik kulon kis szobaban.

A fodrasz szakmat hallod nem tudom. :) Ismertem egy pakisztani kiscsajt (bevandorlo) aki kis fodrasz uzletet nyitott - o itt vegezte el a fodrasz tanfolyamot. A sajat fodraszom is itt tanulta ki a szakmat- de o talan tudja hogy megis hogyan lehet labdaba rugni - az ember azt gondolna hogy a legfontosabb a szakertelem. Az biztos hogy eleg sok bevandorlo megy a beauty szakmaba. A fodrasznom vietnami es nagyon sok vietnami dolgozik kozmetikaban, pedikurben. Mint munkavallalo leginkabb szalon lancokban talalnal munkat, igaz nagyvarosokban kisebb szalonban is tobb lehet a lehetoseg.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 20:43:47

@cougarcat: Nem is igazán jellemző akkor, hogy kisebb fodrászatok vannak, kis magán üzletek, 2-3-4 fő dolgozóval?

2015.02.01. 20:49:54

No, itt van egy allashirdetes, Vancouverben.

www.workbc.ca/JobSeekers/DisplayJobPostingApply.aspx?jobid=186071&from=Search

Itt meg lehet olvasni a varhato fizetesekrol (minimalbertol kezdodik) es hogy mi varhato a munkapiacon...

www.workbc.ca/Job-Seekers/Career-Profiles/6341#section-salary

A fentiek szerint nem csoda hogy aki tud, sajat uzletet nyit, igy tobbet tud keresni...

2015.02.01. 20:52:36

@NagyságosSodalisO [eng]: De igen, foleg kisebb varosban, mint a mienk. A fodrasznom uzleteben o dolgozik mint tulaj es meg egy fodraszno. Nyaron amikor sok a mani-pedi akkor jon valaki kisegiteni. Csakhat ilyen helyen (foleg ha normalis a tulaj, mint ez a csaj), ritkan van uresedes. Ez a paros mar tobb mint egy evtizede egyutt dolgozik...

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.02.01. 21:24:32

@cougarcat: Megnéztem a linket, csak próbaképpen számolgattam. lehet, hogy ez szakma specifikus, de szinte alig keresnék többet, mint most. És akkor sokkal messzebb lennék, ritkábban tudnék hazalátogatni. Engem meg azt tart életben. Marad Kanada turista célpont asszem. De jó lenne egy nap látni. Persze hajóval mennék.:-))))))))

2015.02.01. 21:35:09

@NagyságosSodalisO [eng]: Igen, igy tenyleg nem erdemes. Hozza kell tenni Vancouver nagyon draga varos lakhatas szempontjabol - a fizetesek meg pont ilyenek, vagyis alulmaradnak pl. az ingatlan arszinthez kepest. Itt is, mint pl. Londonban, gazdag kulfoldiek verik az egekig az arakat. Ezert en nem is bantam meg hogy kisebb varosba kerultem, ahol normalisabbak a megelhetesi koltsegek mig a fizetesek hasonloak.

"Persze hajóval mennék"

:)))

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.02. 06:13:06

@cougarcat: koszi a reszletes beszamolot

tenyleg nagy kar mexikoert! pedig azt a terseget is meglatogatnam valamikor (na majd ha lesz munka meg penz :) )

2015.02.02. 17:15:54

@DavidT: Meglatogatni mindenkeppen erdemes! Egyebkent itt vannak a hivtalos figyelmeztetesek:
travel.gc.ca/destinations/mexico

Bizonyos regiokat teljesen el kell kerulni es mashol meg esznel lenni. :) Ami erdekes, hogy pl. Acapulco-t eloszerettel latogatjak europai turistak, mert olcso (es nekik a repulout mar amugy is draga), kozben egy elegge veszelyes, gang-ek altal kezbentartott hely lett.

NomádMatyi · http://turkesztantajmz.blog.hu/ 2015.02.03. 05:32:48

@cougarcat: koszi a linket

nem is tudtam ezt Acapulcorol

akkor Cancunba kell menni (a weboldal alapjan) :)

sajnos a kozeljovoben nicns kinezoben egy mexikoi ut szamomra ... hacsaknem megkapom az allast amire Santiago de Chileben jelentkeztem ... az mar ugyanaz a kontinens nagyjabol, legalabb :)
süti beállítások módosítása