Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Tenger, hajók, szigetek II.

2015. november 18. 12:54 - rezsöatya

Isle of Wight - The Needles

A múltkor Fishbourne-ban kötött ki a komp Portsmouth felől, most a Lymington - Yarmouth kompjárat vitt Isle of Wight-ra.

Indulás Lymingtonból:

És megérkezés Yarmouth-ba:

Yarmouth egy tündéri kisváros, mediterrán jelleggel, szűk utcácskákkal, aranyos kis házakkal:

Talán az egyedi kopogtatók városa is...

A barangolás után a sziget nyugati csücske, a Tűsziklák felé vettük utunkat

Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy a sziklák alakjukról kapták az elnevezésüket...

Először leereszkedtünk az öbölbe libegővel.

Út a semmibe:

Azután, "vigyázz Malvin, jön a kanyar!", de se nem jobbra, se nem balra, hanem lefelé...

A kilátás pompás,

De...

...a melletem ülő  útitársam megkérdezte: "akik kiesnek, azokat hozzák fel a zsákokban?"

Hát, persze!!! :-)))

De inkább gyönyörködj (utoljára! :-P ) a panorámában!

Azért lentről nyugodtabban nézelődhettünk:

Volt is mit! Az ásványi anyagoktól különbözőre szineződött mészkősziklák pompázatos kavalkádját!

Ez meg egy ilyen partravetett tengeri izé, de legalább gusztustalan...:

A parti séta után újabb adrenalin növelő: sétahajózás Yarmouth Rózsájával a Tűsziklákig.

Mert bár az öbölben nyugodt volt a víz, a "sarokra" kiérve igencsak hullámzott:

Bekéredzkedtem a kapitányhoz is egy fotózásra:

A középső sziklának "természetesen" hajó alakja van:

Ez pedig itt a hajó kutyája. Elgondolkodtam, milyen lehet neki egész nap a hullámzó tengeren...?

Visszaérve a sziklák tetejére, elgyalogoltunk a "sarokig", hogy lelógassuk a lábunkat.

Bár az egész szigeten járnak ilyen emeletes cabriók*, mi gyaloglunk, elvégre TURISTÁK vagyunk! :-)

* (több helyen - nagyon helyesen!, - egy parkolóban kell hagyni az autót és csak a menetrendszerinti buszok, ill. rokikártyával rendelkezők hajthatnak be!)

És itt van! Fantasztikus látvány!

Valaki egyszer azt írta, hogy Angliában nincs kék tenger... :-P

Ideális hely piknikhez! (főleg, hogy se közel, se távol nincs pub, vagy étterem!)

Egy kis vizuális disszonancia: a háttér a tenger és a szikrázó fehér sziklák, na, ilyenkor kell elővenni a jó kis magyar szalonnát, kolbászt, paradicsommal, paprikával, hagymával és finom házi pálinkával...! :DDD

Eredetileg arra gondoltunk, szalonnát sütünk majd tábortűznél (Maaaargit! Nooormááális?), de ezer oka volt, hogy mégsem... az első, hogy nem volt egy darab fa sem a közelben... a többi 999 okot tán nem is sorolom...! :-)

Jóllakott napközisként bevettük az erődöt - ugye, a sziget csücske stratégiai pont... volt a múltban és ma is őrzik, - ahol megtudtuk, hogy a második világháború alatt Erzsébet (akkor még) hercegnő itt szolgált sofőrként és szerelőként(!) az ATS (Auxiliary Territorial Service) állományában.

Szűk (tényleg szűk!) lépcsőn és járatokon lehetett lejutni a volt megfigyelő állásokhoz.

Éjszakai megfigyeléshez erős fényszóró volt a segítségükre:

A karbidlámpát nem csak a bogarak zsongták körül, hanem az ellenséges lövedékek is:

A mélyebb, sziklába vájt megfigyelő álláshoz sok lépcső és korabeli lift(!) visz le jó 50 métert:

A lenti lőréseket még a hajóról figyelhettük meg:

Az öböl látképe a sziget sarkáról:

...és a déli part. A méretek érzékeltetése végett a nyillal jelölt "légypiszok" egy ember. Geológusok ereszkedtek le kötélen, ellenőrizni az eróziót, a sziklák állapotát.

Aki nem hiszi, járjon (zoomoljon) utána:

Az árnyékok megnyúltak és este lett, mire visszaértünk a komphoz.

és zene!

Szólj hozzá!

Egy barátom bejegyzése a Párizsban történtekről

2015. november 16. 10:17 - SodalisO

Olvasásra ajánlom egy kedves barátom posztját. A párizsi terrorra reagált. Őszintén. Szívből.

Felhívás minden tisztességes, jóérzésű emberhez.

/szerző:Quercus erdész, készült:2015.november 14. /

"A mai nap a gyász napja. A mérhetetlen düh, és a végtelen szomorúság napja. Megint legyőztek bennünket. Megint ellenünk fordították az Isten igéjét: szeresd felebarátodat. Megint föl kell tennünk a kérdést: mik akarunk lenni mi európai emberek. Mi mindnyájan. Barmok, akiket bárki, bármikor vágóhídra hajthat, egy magát megvédeni képtelen civilizáció polgárai, akik harc, küzdelem nélkül, önként menetelnek a pusztulásba, vagy.....

Vagy élni akarunk. De ehhez először föl kell ébredni. Ehhez előszór meg kell érteni végre, hogy a liberalizmusnak vége. De ha nem térünk észhez, a liberalizmus a haláltusájában bennünket is a pusztulásba ránt. Ezért drasztikus lépésre kell elszánni magunkat. Minden európai polgárnak együtt, egyszerre, összehangoltan. Le kell kapcsolni a liberalizmust a lélegeztető gépről! Azonnal. Forradalom kell. Európai léptékű forradalom. Le kell számolni az európai politikai "elittel". Azokkal, akiknek a lassú, de biztos pusztulásunk köszönhető. Akik évek, évtizedek óta azt hazudják nekünk, hogy a mi érdekünkben tevékenykednek, miközben csak a saját, és kitartóik, gazdáik érdekeit nézik. Akik megjátsszák, hogy megrendülnek a ártatlan emberek értelmetlen halálán, de eközben semmit nem tudnak, akarnak tenni, hogy ezeket a vérengzéseket megakadályozzák. Mert ezekre nem liberális választ kell adni. De ők csak ilyet ismernek. Alkalmatlanok még arra is, hogy áramot vezessenek, nem hogy országokat, vagy Uniót.

A saját kezünkbe kell venni a sorsunk irányítását. A felebaráti szeretet, a Krisztusi irgalom nem egyenlő az öngyilkossággal. Meg kell védeni magunkat, ha kell erő alkalmazásával. Aki az életünkre tör, annak nincs kegyelem. Az iszlám az életünkre tör. Ezért ki kell takarítani Európából. Amíg azzal foglalkozunk, meg ne sértsük őket, amíg az a szempont, hogy nekünk befogadóknak kell lennünk, amíg a saját fajtájuk nem segíteni akar rajtuk, hanem mecseteket építeni Európában, hogy onnan irányítsák a lemészárlásunkat, na addig a biztos pusztulás a jövőnk.

Lehet ezeken a dolgokon töprengeni, tépelődni, de azok, akik az életünkre törnek, nem várják meg, mire jutunk. És minél tovább elmélkedünk, minél később értjük meg, hogy föl kel emelni a fejünket, hogy föl kell vennünk a kesztyűt, hogy küzdenünk kell az életünkért......na annál kisebb lesz az esélyünk a győzelemre.

De mint mondtam, mai nap a gyász napja. Kérek mindenkit, este gyújtson egy szál gyertyát, egy mécsest az ártatlan áldozatok emlékére. Fogadja be őket a Jó Isten a Mennyeknek Országába. "