Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Hétvégi program- sokadik...

2015. június 28. 15:34 - rezsöatya

Arts Fest Hungerfordban és egy kis vidéki kiruccanás

a01.jpg

Local...

Bűvös szó ez itt Angliában, legyen szó kereskedelemről, szolgáltatásról, vagy épp a kultúráról. Valahol természetes és emberi is, hiszen a helyiektől veszed a zöldséget a farmer market-okon és a közeli szerelő jön, ha valami gond van. Én az utóbbiról, a "local" kultúráról és művészetről szeretnék írni.

Két hete jártam Hungerfordban, már akkor ki volt plakátolva és a Town City Hall hirdetőtábláján is kínálta magát a sok program a két hetes rendezvényről. Így hát szombaton - tegnap - célba vettem ismét a helyet. Természetesen bringával...

Noná!

a02.jpg

A terv szerint irány a Chilton Foliatban lévő művészeti kiállítás. Ez Hungerford "után" néhány mérföldnyire van, az idő pompás, a táj gyönyörű, nyomom a pedált, szabadság, szerelem...! :-)

Chilton Foliat egy kis egy utcás falu, tradícionális házakkal és az elmaradhatatlan gótikus templommal...

a077.jpg

a08.jpg

a09.jpg

Nos, az egyik ilyen házban van a kiállítás:

20150627_113216.jpg

Persze ez nem olyan kis vityiló... hatalmas méretű hall, szobák, stúdió van berendezve kiállító teremnek, mintegy 120 alkotás... sőt még a konyhába is jutott! Na, az sem teakonyha... 

a10.jpg

a11.jpg

Kicsit építgettem a "kapcsolati tőkémet", a jelen lévő művészekkel eszmét cseréltem munkákról, tervekről, technikákról. Különösen David H Jones volt különösen kedves és érdeklődő...

2015-06-27_18_52_14.jpg

Folytattam utamat a közelben lévő Littlecote House felé...

...ami kastélykorában kastély volt, ma hotel. :-) De semmi "idegeneknek tilos a bemenet", sőt tájékoztatókkal invitálják beljebb a látogatót. Meg egy műtehénnel... nem jöttem rá, miért...?

dscn5852.JPG

A website-on kívül kell-e ennél jobb reklám? A lovagszobába kérheted a pincértől a kávét, mindent megnézhetsz, találkozhatsz "hús-vér" viaszbábukkal - egyik terembe érve vissza is hőköltem egy pillanatra, - sőt ódon falak között pisilhetsz is ( a videó utolsó képkockája!) :DDD

A kastély történetének bemutatásán kívül egy termet szenteltek a kastély a világháború alatt betöltött szerepéről. Persze ők a győztes oldalon "végeztek", érthető módon büszkék. Bemutatnak relikviákat, s mivel töltötték az időt a katonák - vázlatokat készített egy kanadai tiszt, - vagy épp kártyáztak(!)... :DDD

A csatazajból a csendbe... A kastély kertje szépen rendezett, gondolom, nem csak egy kertész munkálkodik ott...

Még egy érdekesség (és senki nem áll oda!)

dscn5850.JPG

Meg pár biciklis dolog a kastély Craft Shopjában:

dscn5853.JPG

dscn5854.JPG

Visszaindultam Hungerfordba. Menetközben még beültem a chilton foliat-i templomkertbe rajzolgatni. Szeretem ezt a nyugalmat... a temetők csendjét (csak, hogy szokjam...! hehe... :-))) )

a03.jpg

a04.JPG

a06.jpg

Sajnos, technikai malőr miatt le kellett mondanom a szombat esti programokról, a Cromwell Singers hangversenyéről és a Neil Diamond Trubute koncertről... amit pedig annyira vártam!

Pech!

Azért becsülettel hazatekertem :DDD

 

 

 

 

Vigaszképp egy kis zene. Neil Diamond:

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hataronkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr807579736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.07.01. 11:14:02

És a templomkertes rajz? Vagy ez csak a memorizálás betűrendes megfelelője?

rezsöatya 2015.07.01. 11:34:06

@Suvahe: na jo .. csak neked, csak most... :-)

kapsz egy reszletet:

s1.postimg.org/9slwmjafj/sketch.jpg

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.07.01. 17:43:12

@rezsöatya: Ez nem áll köszönőviszonyban az én kezdetleges pont-pont-vesszőcske (gyereket tanítottam) mutációimmal.
Vagyis nagyon jó.

rezsöatya 2015.07.01. 20:06:51

@Suvahe: csak egy vazlat (resze) az ot kozul. Nem annyira jo...
Amugy, ha megfigyeled ez is pontok es vesszocskek osszessege... :-)

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.07.02. 16:48:00

@rezsöatya: :-)
kezdetleges lépésekből lesz valami tökéletes. az emberi tulajdonságokkal is így van ez. például aki tökéletesnek indul őt érdemes elkerülni. aki útközben válik azzá, attól lehet már jegyet venni. de legjobban azt az embert kedvelem, aki nem tudja magáról hogy egyébként jegyet osztogat.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2015.07.05. 14:08:05

@Suvahe: Szeretnék néha nem egyetérteni veled, de látom, kicsi rá az esélyem.:-)))))

rezsöatya 2015.07.05. 17:51:18

@Réka ‎: tegnap Abongdonban voltam, eddig a legszebb, legaranyosabb varos, ahol voltam!
Valahogy Szentendre jutott eszembe, ahol tobb evtizedig laktam, egy (kiszamoltam!) 36 evvel ezelotti pasztell-rajzomat mutatom osszehasonlitaskent:
Abingdon:
s4.postimg.org/tqi8004j1/DSCN5888.jpg

Szentendrei tetok:
s3.postimg.org/xt7teir8z/tetok_sz.jpg

Suvahe · http://suvahe.blog.hu/ 2015.07.05. 22:40:10

@NagyságosSodalisO [eng]: és Te még el is árulod ezt nekem. gondolj bele mit érezhetnek azok akik szintén így gondolják de túl gyávák vagy túl büszkék arra hogy megmondják.
süti beállítások módosítása