Határonkívül

Határokon át, földön, vízen, levegőben

Az "okos" wc és egyéb furcsaságok Japánban. lll.rész

2017. augusztus 12. 00:33 - határonkivül

'Alice Csodaországban' japán módra és mondhatom "van új a nap alatt".

tokyometropolitangovernmentoffice.jpg

   A Tokyo Metropolitan Government Building 243 méter magas és 48 emeletes. A harmadik legmagasabb szerkezet Tokióban.Csütörtökre ennek a toronynak és a környékén lévő Shinjuku Chio Parknak  a meglátogatása volt a terv.

    Ez azonban csak pénteken történt meg. Mert az előzetes tervektől eltérően a csütörtököt ájulás szerűen végigaludtuk. Később tudtam meg, az okot, úgy hívják "jet lag".

/ Gyors időzóna átlépésnek is hívják, ..."Az időzónák közötti utazás során a test biológiai órája nem lesz szinkronban a célállomás helyi idejével, mivel a nappali világosság és az éjszakai sötétség váltakozása eltér attól, amihez hozzászokott: a test természetes ciklusa felborul, hiszen azok a ritmusok, amik az étkezés, alvás idejét, a hormonális szabályozást, a testhőmérséklet változását kontrollálják, többé nem felelnek meg a külső környezet stimulációjának, néha még egymásnak sem. Amennyiben az utazó személy szervezete nem tudja azonnal újraszabályozni ezeket a ritmusokat, jetlaget tapasztal meg.." copy from Wikipédia. /

  Vettünk egy gyors vacsorát a szálloda 25. emeletén lévő étteremben, majd a hosszú utazás és a temérdek élménytől bezsongva álomba zuhantunk. Egészen másnap /csütörtök/ délután fél hatig.

dsc_0014_1.jpg

Pont azon a helyen ültünk szemben az ablakkal,amiről egy képet már a szálloda prospektusában megcsodáltunk 

Itt:

manhattan-table-shinjuku-washington-hotel-2_masolata.jpg

/foto copy from: www.washingtonshinjukuhotel.jp /

..és ezzel a látvánnyal ültem szemben...hát mit mondjak..egyszerűen...bocsánat, de...konkrétan beszarás volt..

shinjuku-washington-hotel-main-building_restaurant_manhattan_night-view2.jpg

/foto copy from: www.washingtonshinjukuhotel.jp /

dsc_0015_1.jpg

Hétköznap este úgy tűnt egész csendes az éttermi élet egyes helyeken.

dsc_0016_1.jpg

A boros polc viszont teljesen tele volt szuper minőségű borokkal a világ minden részéről. Egyébként a bor az egyik legdrágább ital Japánban. A legegyszerűbb étteremben elfogyasztott pohár bor ára 500-600 yennél kezdődött. /1000 yen=2500 ft/ 

   Miután megérkezésünk után holtfáradtan elfoglaltuk a szállodai szobát, ami  "semi" duble room volt normál helyett. Konkrétan ez azt jelentette, hogy megmozdulni sem volt helyünk. Volt egy szuper, kényelmes, hatalmas 2 személyes ágy, tv, légkondi, kis hűtő, hajszárító, külön wc és fürdőszoba profin felszerelve. Lepakoltuk a nagy bőröndöket, kézitáskákat és röhögve konstatáltuk, hogy ha egyikőnk szeretne valamit csinálni a szobában a másikunknak az ágyon kell dagonyázni addig, mert talpalatnyi hely nincs.

...a szobánk....a képen jóval nagyobbnak tűnik mint a valóságban volt

guest-room_standard-double-1024x614.jpg

A foglalásban normál, dupla szobát foglaltunk a BA-től, meg is kaptuk a visszaigazolást és a fényképet .Ez a szoba viszont nem a mi európai méreteinkhez készült, ellenben a matchbox méretű japán szállóvendégeknek pont passzolhatott . Írtunk is rögtön egy e-mailt a BA kapcsolattartójának kissé durcás hangvétellel .Azután gyors környezettanulmányt csináltunk.

A fürdőszobánk és...a tapsviharral fogadott Shiseido termékek , sampon, balzsam, testápoló, arcmosó . Gondoltam ez lehet maga a mennyország.

main-bathroom.jpg

 Az előzetes olvasmányaim alapján nálam kiemelten a budi volt hangsúlyosabb. Felfokozott kíváncsisággal vártam a valódi megtapasztalást.

Az utazási felkészülés során számtalan  fényképet láttam a japán "okos" wc-ről. Ijedten láttam, hogy nekem, az IT analfabétának a kettőnél több nyomógomb majd nagy kihívás lesz. Úgy is volt. A várt csúcstechnológia arcul csapott, természetesen. Millió, különböző funkció gomb az ülőkén körben,  minden kényes vagy kellemetlen szagra,szükségletre /hasmenés, hangos pukizás, szelesebb produkciók/ , hanghatásra ott volt a megfelelő megoldás . Volt ahol lehetett választani a különböző zenei műfajokból is. Választható volt a víz hőfoka és a vízsugár erőssége is alvázmosás esetére. Az ülőke hőfoka is állítható volt.  A videón és a következő képeken láthattok néhányat az egyszerűbb fajtákból, amikkel volt szerencsém személyesen  is találkozni.

dsc_0031.JPG

...ennél a klotyónál például végignyomkodtam minden gombot, az összes kombinációban, majd meghúzgáltam, tologattam minden kiálló kart...semmi.:-))  Egyetlen egyet hagytam ki, így utólag elég szembetűnőnek mondható. Az ülőke háta mögött, balról egy 8 cm hosszúságú krómosan fényes kis kar. Na az volt az amit kerestem és persze nem találtam meg....Egyáltalán nem lepődtem meg ! 

img_3973.jpg

japanese-toilet.jpg

Egy szó mint száz, klotyóra mindig nagy izgalommal mentem. Mit mondjak, tényleg tetszett, az utolsó napokra egész belejöttem a gombnyomogatásba.

/ Igazán nagy dolgokat sajnos nem tudtam kipróbálni, mert valahogy a cucc "megszorult" bennem. Az Isten se tudja miért, de igazzá vált a mondás, hogy egy zabszemet se lehetett ......khm, szóval értitek...nem részletezem! Viszont az első este amint hazaértünk Angliába, minden szerencsésen megoldódott. / 

     Ott tartottam az elején, hogy megyünk a Tokió Közigazgatási Toronyházba.Néhány érdekes tudnivaló a Wikipédiáról.

 "A Tokiói Közigazgatási Torony (東京都庁舎 [Tōkyō-to Chōsha]) egy 242,9 méter magas torony Tokió Shinjuku nevű kerületében. Ez az épület szabályozza nemcsak a 23 kerületből álló központ, hanem a Tokió egészét alkotó városok és falvak közigazgatását. A torony nem egy épület, hanem három részre osztható: A legmagasabb és legkiemelkedőbb a 48 emeletből álló főépület. A torony két részre szakad a 33. szinten. 3 szint a föld alatt van. Az épület alakja egy mikrochipre emlékeztet, ezzel hódolva az iparágnak, amely Japánt világgazdasági hatalommá tette.[1]

A másik két épület a 8 emeletből álló "Tokyo Metropolitan Assembly Building" (egy emelet a föld alatt van) és a 37 szinttel rendelkező (három a föld alatt) "Tokyo Metropolitan Main Building".

A toronyban a 45. emeleten található a kilátó, amely ingyenes és tartalmaz ajándéküzleteket, kávézókat."

   Hát elindultunk, bóklászgattunk, kattintgattunk...mondhatnám, hogy szép, nyugalmas, nagyon zöld, gyönyörűen megmunkált, tökéletesen karbantartott, gondozott park...zöld sziget a nagyváros kellős közepén........de valami iszonyatos hangzavarban sétáltunk....gőzöm nem volt mi ad ki ilyen hangot és mennyien vannak...Eldöntöttem, valószínűleg csak a 'japán levelibéka lehet' ilyen ricsajos. /Nem tudom van-e ilyen, majd utána nézek/

dsc_0149_1.jpg

dsc_0150_1.jpg

dsc_0164_1.jpg

   De előtte még nézzünk körbe a Shinjuku Chio Parkban. A sok ezer park egyike Shinjukuban, ami közvetlen a toronyház mellett van . Érdemes volt ezt az útirányt választani.

dsc_0153_1.jpg

dsc_0157_1.jpg

dsc_0159_1.jpg

dsc_0170_1.jpg

dsc_0174_1.jpg

Mikor elhagytuk a park területét már közel voltunk a toronyházhoz. Hihetetlen mérnöki pontossággal volt megtervezve az odavezető út is, mint minden egyéb. 

dsc_0141_aa.jpg

dsc_0143_a.jpg

dsc_0144_a.jpg

dsc_0146_as.jpg

dsc_0180_a.jpg

aaaa.jpg

dsc_0131_aa.jpg

dsc_0132_aa.jpg

Ők már erre is készülnek.

dsc_0130_aa.jpg

dsc_0133_aa.jpg

dsc_0134_aa.jpg

dsc_0136_a.jpg

dsc_0137_a.jpg

dsc_0138_aa.jpg

dsc_0140_aa.jpg

Betondzsungel ? Nem kérdés. Az. 'Kis' alapterületre felfelé építkezve, kihasználva maximálisan minden négyzet centimétert.

dsc_0144_a.jpg

dsc_0182_aa.jpg

dsc_0184_aa.jpg

A liftet és a turistákat kezelő személyzet.

dsc_0058_aa.jpg

Fentről pedig ezt láttuk

aaab.jpg

dsc_0054_bb.jpg

dsc_0187_aa.jpg

dsc_0189_a.jpg

dsc_0191_aa.jpg

dsc_0192_aa.jpg

dsc_0193_aa.jpg

dsc_0196_aa.jpg

dsc_0199_aa.jpg

Lenéztünk a parkra is..

Aztán pedig lentről felnézve

fixedw_large_4x.jpg

Utána pedig kicsit messzebbről visszapillantva ...hát ez..

tokyo_metropolitan_government_building_no1_2_tocho_5_october_2003.jpg

     A fellegekből visszatérve a földre , arra gondoltunk, hogy iszunk és eszünk valamit a parkban. Szerettünk volna leülni, kényelmesen hátradőlve elszopogatni valami jó hideg italt némi szusival lekísérve. Meleg volt , majdnem 30 fok, este 7 körül jártunk és a páratartalom a 80%-ot rugdosta. Izzadtunk, ragadtunk , lógott a nyelvünk mint a sivatagi kutyának. /Asszem olyan nincs is...mindegy /. Nem gondoltunk arra, hogy péntek este van, a japcsik kiszabadulnak a láncaikból és belevetik magukat a heves szórakozásba. A park persze megtelt mire odaértünk, brutális méretű kivetítő előtt ültek az emberek székeken, padokon, a földön, plédeken, szivacsokon, kiöltözve, egyen-fekete-fehérben, ki így, ki úgy, ettek, ittak, mulatoztak és várták az esti 'főfilmet'.Addig meg, aki csak tehette nyomkodta a telefonját 'fejlehajtva'. 

dsc_0087_1024x573.jpg

dsc_0085_1.jpg

És igen...a japánok, bárhol, bármikor, bármilyen pozícióban el tudnak aludni.....főleg ha be vannak rúgva mint az atom.dsc_0082.JPG

Egy kicsit rossz minőségű videóval búcsúzom mára.  Egy igazi péntek esti életkép.

Hamarosan folytatom.....

 

 

 

 

 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hataronkivul.blog.hu/api/trackback/id/tr4912725950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2017.08.13. 00:52:57

Bulgáriában nem lesz gondod a budival... :)

Dr.Agon 2017.08.13. 06:16:03

A zajos rovarok a parkban kabócák voltak.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2017.08.13. 07:07:58

A sivatagi kutya talán a coyote lehetne, bár az inkább prérifarkas. :)

Behajtó70 2017.08.13. 08:24:55

Sry, ez valami felvezető? Tényleg toronyhazakat nézni mentél ki? Meg parkot? Vagy egy évre mentél és van idő bőven? Esetleg ez "egyetlen túristát sem érdeklő helyszínek gyűjteménye" a beszámoló célja? Nekem ez olyan, mintha budapesti látogatásáról valaki elmondaná, hogy volt a KISZ lakótelepen, meg a kőbányain, és nagyon szép emeletes házakat latott ott....

kuki123 2017.08.13. 08:35:30

Ilyenkor derül ki hogy a magyar paraszt a mocsárban szeret hemperegni, és aki fejlődne azt is visszahúzzák.
Ilyenkor derül ki, hogy a világ már rég elhúzott a gúspicsába. És ez nem egyedi eset, japán specifikus.
Erre jó példa hogy a panel házaktól úgy 600 méterre egy hobbi állatkertet nyitottak, minden hajnali 3-5-től a kibaszott kakasok kukorékolnak, meg egy retkes szamár vagy lóféle vonítva hörög.

kuki123 2017.08.13. 08:42:20

@Kelly és a szexi dög:
jah haza hozták az autobalesetes lányt szegedre...orránál, gégénél, fertőzés van, Antibiotikumnak ellenálló
gondolom "magas" volt a higiénia a bolgár kórházban.
mondjuk a lábamat nem tenném ilyen még magyar szinten se lévő országba...nem még nyaralni. lásd 160-nal belevágódó kocsi
Bár van egy két haver aki isteníti...nah igények...van aki szeret veszélyesen élni.

rgranc 2017.08.13. 08:43:39

Akartam írni a kabócákat, de látom hogy már megelőztek közben...

nev1 2017.08.13. 10:24:38

Klasszikus magyar proli. Kimegy japánba és cikket ír a wc-kről meg a betonházakról. A magyar irigység határtalan. Ne folytasd szar vagy.

rgranc 2017.08.13. 12:21:30

@nev1: tipikus magyar fikázó. Utána nem nézne hogy ki és miért ír. Én vettem a fáradtságot, megnéztem. 50-es hölgy, és a családjának írja a blogot, nem neked, fikabajnok. Ha nem tetszik ne olvasd, szar vagy.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.13. 13:06:03

@rgranc: Köszi, tényleg így van.De nem érzem magam bunkó irígy prolinak.Inkább egy szerencsés vidéki tyúknak , akinek volt lehetősége rácsodálkozni a dolgokra.
A wc-s rész vicces volt, 16 sorban írtam róla, akinek csak ennyi jött le a posztból azt tényleg sajnálom.
Neked köszi, kabócák voltak én is utána néztem.

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.13. 13:14:29

@Behajtó70: Nem, nem, persze hogy nem.... 8 nap szabadság volt, amit lehetetlen volt beosztani. Pedig azt gondoltuk rengeteg minden belefér majd....
Annyi volt a látnivaló. Voltunk még sok felé. Írom a folytatást. Igaziból városi környezetben nehéz volt toronyház nélkli képeket csinálni...
Majd a Kyotos részben lesznek másmilyenek.

NickJ 2017.08.13. 15:46:48

Nem Chio park, hanem Chuuo (magyar átírással csúó = központ).

Az északi és a déli toronyban is van kilátó, érdemes felmenni mindkettőbe!

ミラ · http://www.miranosekai.com/ 2017.08.13. 19:12:45

belefért volna szerintem több is, ha rendesen megszervezitek (vagy más megszervezi nektek és nem hazabeszélek, csak jó lett volna, ha olyan segít, aki jobban ismeri az országot :) ). viszont ez, hogy jönnek a népek és beszólnak, hogy mi ez, hogy parkba mentek ki, meg felhőkarcolókat nézni... baszki azt nézel, amit akarsz. a te életed, a te érdeklődési köröd, a te utazásod. majd ha más mást akar nézni, akkor mást fog. van csomó ismerősöm, aki rühelli tokyot, én meg nem tudom megunni, pedig pár hónapot már kóricáltunk benne és még mindig van néznivaló. de akkor se szólok be senkinek, hogy miért ezt nézte és miért azt. nem beszélve arról, hogy írtál a WCről. micsoda dolog, én még a vonatjegyekről is írtam eleinte szerintem :D felháborító, tényleg, hogy a saját blogodon arról írsz, amiről szeretnél.
kikerültél az indexre és az összes suttyó beszólogatóst ideette a fene.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.13. 22:17:18

@NickJ: Hát majd megnézünk még több mindent legközelebb. Megyünk vissza. 8 nap arra volt elég, hogy megőrüljünk és telhetetlenné váljunk.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.13. 22:34:53

@ミラ: Most láttam csak, hogy kitették....mindegy .

Volt segítségünk, egy japán srác, otthon él vidéken és ott dolgozik, 2 nap felutazott Shinjukuba hozzánk és jött velünk mindenhova... 3 évet itt tanult egyetemen Manchasterben. Sok e-mail váltásunk volt, rengeteg mindent átküldött belistázva..hát válogatnunk kellett nagyon...de láttuk, hogy képtelenség annyi mindent megnézni....még akkor is ha a belünket szétutazzuk és reggeltől éjfélig megyünk mint a meszes. Így aztán megcsináltuk a napi tervet itthon, nyilván kicsit felborult a sorrend.....de nagyon örülök, sok mindent láttunk.

Amit meg nem láttunk, na , azok miatt döntöttük el , hogy megyünk vissza. Egyszerűen nem csak azért, hogy hosszabb legyen a listánk , hogy mennyi mindent láttunk és azzal kipipálva.....Nem....teljesen szerelembe estünk....
Mondjuk előtte is már , tavaly óta / 2x kellett elhalasztani az utazást/ be voltunk zsongva, olvastunk, térképet, fényképeket, filmeket tanultunk néztünk..nagyon vártuk, az utolsó napokat már alig bírtuk ki, annyira mentünk volna...
Igen.., igazad van...legszívesebben mindent leírnék, az utolsó kis fecni történetét is, hogy minden részlet a fejemben maradjon örökre.
/ Van kézzel írott naplóm, régóta írom, -az teljesen privát- abba igyekeztem minden részletet lekörmölni esténként. /

Nem vagyok egy irigy ember, de úgy látom, téged ismeretlenül nyugodtan el kezdhetlek irigyelni.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.13. 22:35:28

@ミラ: /Most pedig rágyógyulok a blogodra/ :-DDDDDDD

ミラ · http://www.miranosekai.com/ 2017.08.14. 08:10:40

@határonkivül: miranosekai.com :) nem tudom, hogy kiteszi-e a blogos profilom, ott egy régi van.

ミラ · http://www.miranosekai.com/ 2017.08.14. 08:11:27

ja de, itt van a nevem mellett. azt hiszem, iszom egy kávét :D

SodalisO · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.14. 11:35:27

@ミラ: ott van, igen, megtaláltam..
Meg is őrültem...:-)
Éjjel fél2-ig olvastam...istenkirály. ..és a fotóid..jaj
És hál istennek rengeteg poszt van, olvashatok még...és atyaúristen mennyi helyen jártál, kész, mi csinálsz te egyáltalán ..madár vagy főállásban ?? Hehe

ミラ · http://www.miranosekai.com/ 2017.08.14. 12:33:05

@NagyságosSodalisO [eng]: meg fog lepni, fotós vagyok :D :D :D először munkaügyben kezdtünk kijárni és ezt kombináltuk utakkal, aztán azóta keresem a lehetőségeket. szeretünk utazni :) megyünk novemberben is valahova... nem kizárt, hogy megint japán lesz :D túl jó ajánlatok vannak münchenből fukuokából.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.14. 14:16:32

@ミラ: A képeid minősége alapján sejtettem, hogy ott lehet a kutya elásva. :-)

Jómagam csak mezei turista vagyok, igazából sosem voltam oda a repülésért...nem fosok, hogy lezuhan vagy ilyesmi...ha úgy van , úgyis lent van gyorsan, nem fog fájni nagyon / remélem :-P/...én fapadosra vagyok vagy voltam hitelesítve, max. 2-3 óra oszt jóvan.
Ez volt az első hosszú utam...nagyon para volt, hogy fogom bírni...cigizek stb mittomén..szar a hátam...ha sokáig kell ülni és nem kényelmes szétszakadok...

Aztán beültünk a BA nagy dögjébe, felszálltunk..és klikkre minden elszállt...imádtam, élveztem, hihetetlen de biztonságban éreztem magam.....nyilván, ez sok mindentől függ, időjárás, útvonal..egyéb körülmények..nem leányálom alapból 12-14 órákat a levegőben tartózkodni 10 km magasan ...de jó volt , sokkal jobb mint a pink madárka.. na de nem okoskodok...te tudod ezt , sokkal, sokkal jobban.

Úristen de jó neked.....:-D

ミラ · http://www.miranosekai.com/ 2017.08.14. 15:16:31

@határonkivül: azért a wizzt és a BA-t ne is említsük egy lapon :D én szeretem a repüléseket nagyon. most tervezünk kis kirándulásokat japánból indulva (szoktuk ezt csinálni, ahogy láthattad a blogon), eddig lesz úgy 12 új repülésünk :D legalább megdobjuk kicsit, bár száz felett vagyunk. nekem leányálom :D a cigizést nem tudom, de nekem a lábaim nagyon be szoktak dagadni, nem sokat séltálok fent (mindig ablak mellé ülök és így igyekszem nem zavarni a többi ülésen ülő utast akkor se, ha egy bandában vagyunk). most veszek egy ilyen nyomáskiegyenlítős zoknit kipróbálni, hogy bejön-e.
ha van kedved amúgy, a FB-on is megtalálod a blogomat, úgy könnyebb talán követni. minket meg úgyis visz a wanderlust :D

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.14. 17:00:28

@ミラ:na, ja, már én is látom, a BA és a Wizz...húha ..igen, annyi hogy mindkettő fent közlekedik...de fényévek vannak köztük..kb mint a bélszín és a zsíros kenyér között../bár mindkettőt imádom...ez hülye hasonlat volt..:-P /

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.14. 17:03:16

@ミラ: megvagy FB-on is...úristen....:-))))))
Köszi nagyon, a bőség zavara ez nekem....hehe , jól elleszek egy darabig a posztjaiddal, képeiddel. /Big hug!/

Mad Mind 2017.08.15. 07:07:52

Ebben a parkban 2006-ban nagyon sok hajléktalan volt. Most tavasszal már egyet sem láttam. Gondolom ez is az Olimpiára készülődés miatt van.

határonkivül · http://hataronkivul.blog.hu/ 2017.08.15. 10:52:18

@Mad Mind: Valóban nem láttunk hajléktalant ott. Talán egy-két rosszabbul öltözött bőcörgő alakot ..ja, tudod mi volt még a furcsa? Anglia után röntgen szemekkel figyeltem a nőket és egyetlen egy nagyon kövér japán nőt sem láttunk. Persze nyilván van, de messze nem annyi mint itt. Minden második nő brutál kövér errefelé, fekete-fehér vegyesen. Gondolom a kaja összetétele miatt lehet, sok-sok hal, kevés kenyér,pékáru, szénhidrát...

Kommentjeidből azt gondolom neked is nagy tapasztalatod van a japánokról és az országról. Talán most is ott élsz ? Van blogod ?

Mad Mind 2017.08.16. 08:33:45

Nagyon figyelnek magukra, meg a legtöbb nő a házasság után már nem dolgozik, így elég sok idejük jut magukra. Meg szerencsés gének.
i.imgur.com/BkBwv.jpg

Sajna nem élek ott. Blogom nincs, valahogy sosem voltam nagy naplóíró. :)
süti beállítások módosítása